Jeśli Chcesz Być Szczęśliwy, Graj Na Kontrabasie!

Laureat
2. edycja

Dębica, woj. podkarpackie

Rada Rodziców przy Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. Krzysztofa Pendereckiego w Dębicy

Wnioskowana kwota: 15000 zł

Kto za tym stoi:

Inicjatorem i pomysłodawcą zgłoszenia inicjatywy do konkursu grantowego Fundacji Aviva jest nauczyciel gry na kontrabasie – Robert Piękoś.
  • Robert Piękoś - jest absolwentem jednego z pierwszych roczników dębickiej Szkoły Muzycznej. Ukończył studia na kierunku pedagogiki instrumentalnej, na wydziale instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 1994 roku pracuje w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Krzysztofa Pendereckiego w Dębicy jako nauczyciel kontrabasu. Od wielu lat jest propagatorem gry małych dzieci na kontrabasie.
  • Kamil Para - jest absolwentem szkoły muzycznej w Dębicy i ukończył studia na wydziale ekonomicznym Uniwersytetu Rzeszowskiego. Jest ojcem dwójki dzieci: 3-letniego Leona i 5-miesięcznej Matyldy. Hobbystycznie zajmuje się fotografią i filmem, w wolnych chwilach lubi grać na gitarze. Z zamiłowania filmowiec – dzięki niemu szkoła zyskała kilka filmów reklamowych. To on stał za filmami, które zachęcały do głosowania w konkursie Fundacji Aviva.
  • Piotr Czerny - jest z wykształcenia muzykiem pianistą , kompozytorem i reżyserem dźwięku. Pomógł nakręcić filmy reklamowe dla szkoły w Dębicy, której jest absolwentem. We wszystkich pracach administracyjnych związanych z przystąpieniem do konkursu Fundacji Aviva pomagali pracownicy szkoły:
  • Krystyna Pazdan (główna księgowa)
  • Beata Hodur (sekretarka i kadrowa)
  • Renata Przetacznik (kierowniczka administracyjno – gospodarcza)
  • Agnieszka Rowińska(specjalistka d/s uczniowskich)

Skąd pomysł:

Od wielu lat szkoła muzyczna borykała  się z niewystarczającą bazą instrumentów, na których mogłyby kształcić się dzieci już w okresie wczesnoszkolnym. Przede wszystkim dotyczyło to instrumentów takich jak kontrabas, czyli drogich i mało popularnych. Muzyka bez ich obecności, to nie to samo. Kontrabasy nadają jej odpowiedni wolumen, brzmienie, barwę i rytm. Aby dzieci w różnym wieku mogły rozpocząć naukę gry na kontrabasie, trzeba było zakupić instrumenty w kilku rozmiarach.

„Serdecznie dziękujemy w imieniu swoim i dyrekcji szkoły wszystkim głosującym internautom , instytucjom, prasie lokalnej oraz Fundacji Aviva, dzięki której Możemy być szczęśliwymi i grać na kontrabasie".

Tak postępowały prace:

Po kilkutygodniowej walce w głosowaniu konkursowym, a następnie ogłoszeniu wyników przez jury 2. edycji konkursu „To dla mnie ważne”, szkole została przyznana dotacja, za którą udało się zrealizować zakup trzech kontrabasów różnej wielkości.

Poprzednia Następna